söndag 9 januari 2011

Ju större man blir...

Desto mindre roligare kläder finns det.

Absolut, det finns jättebra mammakläder nu men jag pratar om festkläder som inte är ljuva eller har jättemycket tyg.Ibland vill man framhäva sin kropp i lite tightare kläder trots att man är gravid.Och det är JÄTTEsvårt att hitta.

Jag gick igenom alla affärer där man kan hitta roliga kläder igår.Gina, HM, Cubus och New Yorker.Och jag hittade ingen ting att ha på mig förrän jag gick tillbaka till New Yorker igen tre timmar senare.

Nu har jag turen att än så länge har jag bara fått mage och lite bredare höfter.Hur jobbigt kan det då inte vara för dem som har gått upp över hela kroppen?

Nej, nu och framåt blir det inte mycket roliga festkläder utan det får bli tunika med jeans eller leggings, som har varenda dag just nu....

2 kommentarer:

  1. Du behöver ju inte alltid köpa mammakläder köp en större storlek brukar funka ja köpte bara ett par mammabyxor som ja kunde ha hela graviditeten och två mammalinnen annars köpte ja bara en storlek större om ja vill ha nått nytt

    SvaraRadera
  2. okej ja då blir det lite svårt :( kan du sy nått då? dina tröjor som tryckte blev ju jätte bra :)

    SvaraRadera