måndag 10 januari 2011

Knäppa drömmar

Nu börjar graviddrömmarna komma igång.

Inatt drömde jag om att bebisen huvud kom ut ur ett hål i magen där huden hade gått sönder.Huvudet tittade ut och bebisen kikade omkring. Det var däremot inte en nyfödd bebis utan en torr, ren 4 månadersbebis som kikade ut.

Läkaren på BB rådde mig att trycka in huvuvdet igen då jag bara är i v.27 så kommer den stanna kvar där inne. Eh ok....

Senare den natten ( i drömmen alltså) så vaknar jag av att något är fel och känner med handen att bebisens hand har kommit ut från muffen! Jag får panik och larmar sjuksköterksan då jag lägligt nog sov på förlossningsavdelningen eftersom jag höll en kompis sällskap medans hon skulle föda. Samma sak där, de tryckte upp handen och sade att det kan hända och om det gjorde det igen så skulle jag bara putta tillbaka bebisen in igen......

Till slut så kom läkaren fram till att det kanske var lika bra att göra kejsarsnitt på mig eftersom jag var såpass tidigt i graviditeten och redan höll på föda (No shit Sherlock)

Tydligen skall drömmarna bara bli värre ju längre gången man är.Huuuuu......

1 kommentar: