fredag 1 april 2011

I förlossningsväskan

Nu är det hög tid att börja packa förlossningsväskan så här är det vi hade tänkt att ta med oss.Vi räknar med att ligga kvar ca två dagar men det vet man ju aldrig :)

1 set babykläder i strl 50 (Body, byxa, tossor och mössa)
1 set babykläder i strl 56 (Body, byxa med fötter och mössa)
1 filt som har legat i våran säng två nätter för att få våran doft
1 snuttefilt i form av en kossa som har fått ligga i våran säng i två nätter för att få våran doft
3 dagars ombyte för Bosse (underkläder och strumpor)
3 dagars ombyte för mig (underkläder och strumpor)
Hygienartiklar för oss båda (Toalettpapper!! Sjukhusens papper är tydligen som sandpapper)
Moderskapsjournalen
Napp (som göms undan)
Mat till Bosse under förlossningen
Lypsyl till mig (lustgasen gör tydligen läpparna torra)
Massageolja
Mobiler + laddare
Kameror + laddare
Fruktsocker till mig
Dryck till mig och Bosse (mest till Bosse, jag får ju allt på plats)
Kortlek
Mynt till diverse
Böcker eller tidningar
Godis (till eftervården eller om man får äta under tiden man föder, delade meningar om det där)
Innetofflor till mig
Ombyteskläder till mig och Bosse
Bilbarnsstol (annars kan man inte åka hem :) )
Blöjor och våtservetter( Vi hoppas bo på ett patienthotell och då kan risken finnas att det inte finns sådant på plats)

I hygienartiklarna räknar jag med detta:
Bindor
Hårnålar
Tandborstar
Tandkräm
Schampo, balsam och duschcréme
Hudrengöring
Toalettpapper

Mer än så tror jag inte skall behövas, herregud vi ska ju bara föda barn inte vara borta en hel vecka (Får man hoppas!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar