torsdag 17 juni 2010

Pappas dotter

Man ärver ju mycket från båda föräldrarna och det är så kul när man till slut kan själv peka ut vad som är mammas respektives pappas arvsanlag. Och då menar jag både utseende och personlighet.

När folk träffade oss ute när jag var liten sade alla direkt att jag var pappas dotter.Det enda som var mammas var min stora näsa och kindbenen :)Men pappas dotter definitivt.

Och nu är det precis tvärtom.Det är nog inget jag har från pappa kvar i ansiktet.Skulle då vara ögonen men det är tveksamt. Jag är verkligen mamma upp i dagen som man kan se nedan.


Men sedan finns det personligheten.Och där måste jag nog säga att jag är mer pappa än mamma.

Jag har nyss tillbringat en halvtimma på knä(i klänning) i ett försök att laga kopiatorn.Jag är den utnämnda kopiatorgudinnan på jobbet för det är oftast jag som brukar kunna lösa allt papperstrassel (och orka hålla på med det ett tag).

Men idag tog det stopp och det gjorde mig både frustrerad och triggad på samma gång. För som min pappa har jag ännu mer lust att försöka klara problemet och våga ta större steg än vad man kanske klarar. Och det var exakt så jag gjorde idag.Jag gjorde inte bara det enkla för att kunna ta bort papperstrassel.Nej nu började jag skruva isär hela skiten och ta ut tonerpatroner och allt bara för att komma djupare in i maskinen.

Och jag skulle ha fortsatt om jag inte visste att vi hyrde den av ett företag....alltså så skulle vi fått betala ifall maskinen gick sönder helt.

Men det gör ont i mig att sluta.Jag har ett tekniskt problem framför och mina fingrar KLIAR för att fortsätta vidare. Suck....

3 kommentarer:

  1. Va fina ni är! Hoppas allt är bra med dina föräldrar. Du får hälsa dom från mig.
    Visst är det vuxenpoäng med hus och trädgård. Jag rensade i rabatterna hela dagen igår. Vi har ju så dålig sommar här nere så man får passa på dom dagar det är fint, då man hellre skulle ligga och sola sig... Men så är det när man har för mycket vuxenpoäng =)
    Vi har också massa rosor. I höstas så beskar jag dom rejält, ca 2 dm ovanför marken lämnade jag bara. Jag tänkte att det får bära eller brista, men dom kommer faktiskt riktigt fint nu så det är skönt.
    Hoppas du tar dig tid att njuta av trädgården också!

    kram

    SvaraRadera
  2. Och jag som tycker att du blivit mer lik mormor! Betyder det att jag är lik henne också?
    Caroline: Hälsningar till dig också! Hoppas allt är bra i Skåneland. Ralf och jag ska på semester i fjorton dagar där hade vi tänkt. Till Viken, det du :)

    SvaraRadera
  3. Haha jadu.... det undrar jag också. Jag kom av mig ganska rejält efter en 15 rutor kanske?=/ samma sak med tavlan jag började måla. den har "torkat" i en månad nu...=/ .... måste nog återuppta det där innan det e för sen.t haha

    SvaraRadera