måndag 12 juli 2010

Babyshower för Anna

Igår var jag i Västerås hela dagen för att finaste Anna ska få en bebis om exakt 30 dagar idag.

Hon hade ingen aning om att detta hade planerats så hon såg väldigt förvånad ut när hon såg mig i Emmas hus.

Dagen började men en klippning av Anna så hon slipper tänka på det ett bra tag, kan vara svårt att komma iväg när bebis är född i början :)

Efter det packade vi in två preggosar och tre andra personer i bilan och satte fart mot ett berg i Västerås för att ha picknick, mysa och leka gissningslek om vilka presenterna kom ifrån.

Nu när hon har fått denna kan jag äntligen lägga upp bilder på det jag har hållt på med de senaste kvällarna sedan i maj.Jag ville ge Anna något personligt så jag satte igång att virka ett överkast till knoddas spjälsäng.Jag köpte dessutom tyg för att fodra det så att bebben kan ligga på den och användas till annat än bara ett överkast.

Resultatet blev bra förutom att jag kan fan inte sy en rak linje även om mitt liv skulle hänga på det.Men men det är ju charmen med hemmagjorda saker :D

Framsidan:


Mönstret i närbild:


Jag virkade små rutor och sedan virkade ihop alla med stolpar.Jag gjorde även en ram runt hela filten med stolpar.

Fodret på baksidan:


Mönstret i närbild:


Jag valde flanelltyg för att det skulle bli mjukt för bebben att ligga på.Nu har Anna gjort ett könsultraljud så "de" vet att dte är en pojke därav att jag tog med blåa rosetter. Nu är dte inte så himla blått så de kan använda det igen till nästa bebis ifall det skulle bli en tjej.

Jag är rätt nöjd faktiskt men nu känns det så tomt..vad ska jag göra nu på kvällarna??

1 kommentar:

  1. Finaste överkastet!! <3
    TACK tack tack för det! Ska vårda det ömt! =)

    SvaraRadera