onsdag 15 december 2010

Dålig kväll som blev en bra kväll

Igår gick det i hormonsvallens tecken.Från jätteledsen till så glad att jag fick tårar i ögonen.

Jag har skrivit tidigare att jag har stora problem med att jag ska gå upp så mycket.Jag försöker slappna av men det är jättesvårt.Just nu har jag dåligt samvete över att jag har gått upp fem kilo och att jag har svullat så mycket lussebullar och julmust FASTÄN jag har sagt från början att det skulle jag tillåta mig att göra.

Så med tunga steg gick jag och lade mig efter jag hade gnällt lite till Bosse om viktuppgången.Han var helt oförstående och tyckte det var bara bra att jag gick upp som jag skulle göra.

Lade mig i sängen och surade, då kom bebben och hälsar på.Det är inget nytt, vi hälsar alltid på varandra de första tio minutrarna i sängen men den här gången var hen helt vild!Kändes som att han smällde till med hela armen eller drog arnbågen längs med hela magen.

Eftersom han sparkade så mycket ropade jag dit Bosse för att se om han kände det.Handen på magen och så blev det lugnt.... i ett par sekunder sedan sparkade den igen!! Bosse blev jätteglad och tyckte det var jättehäftigt att få känna det äntligen.

När jag såg hur glad han blev så vart jag så rörd och glad att tårarna kom.Äntligen har han fått hälsa på sin bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar