onsdag 8 december 2010

V23

Din graviditet startade Ons 7 jul 2010.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 21 jul 2010 (ägglossningen).
Du är på dag 155 av 280. (55,4%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 0 fulla dagar (v22+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 12 apr 2011
Du har 125 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nytt för nu:

Bebisen rumlar runt rätt bra där inne nu.Rätt mycket fladder men inte sparkar så Bosse känner dem :(
En grej han håller på med är att flytta sig till ena kanten av livmodern vilket gör att magen ser helt sned ut och det känns jätteskumt haha.

Jag mår super!Det enda jag börjar få är att när jag jobbar på med kroppen hemma.t.ex städar och bakar så får jag ont i svanken.Men en halvtimmas vila och sedan är det bra igen.Ligger väl på strax under fyra kilo plus nu.

Om två veckor får jag höra på bebbens hjärta!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar