måndag 24 maj 2010

Fortfarande sjuk..

Men däremot var jag på jobbet idag.Jisses vilken panik att komma tillbaka till!
Vårat nät var nere så ingen har kunnat komma åt sina felanmälor eller andra dokument.På hela dagen!!! My o my ,detta är straffen för att man blir sjuk :S

Jag hade tid idag för att få recept till att skjuta uppå mensen ett par dagar.Självklart kommer den dagen då jag ska på trancekryssning.Mens, minimala kläder och stampa stampa i två dygn går inte ihop! Så jag lyckades fixa det receptet trots att kärringen i receptionen hade tagit fel på min tid.Jag sade kvart i fem och bokade för två veckor sedan just för att få så sent som möjligt.När jag kommer dit så säger de att de inte har tid med mig.Eh va? Jag hade ju bokat tid??

Men men jag fick tabletterna i alla fall och det var ju tur för jag måste börja med dem snart.

Dock ville jag även kolla halsen,jag har så sjukt ont i halsen och det bara rosslar i luftrören plus att idag började jag få metallsmak i munnen så fort jag hostade. Jag antog att det var mina halsmandlar som spökade och började ge upp, eftersom jag har haft halsfluss fyra ggr på ett år och fått värre och värre halsproblem vid ny förkylning.


Så jag ringer sjukvårdsupplysningen och berättar detta samtidigt som jag väntar en mottagningstid på vårat närsjukhus. Och jaha ,fax blir skickat till karolinska och jag ska åka dit istället. Hmm inte riktigt den måndagskvällen jag hade tänkt mig...

1 kommentar:

  1. De e ju därför man äter ppiller. Så slipper boka tid o sånt för att få piller o skjuta på sin mens. ^^

    vad e d för kryssning du ska på? är de nån åldersgräns

    SvaraRadera