måndag 3 maj 2010

Valborg

I andan av att man ska göra allt i sista sekund firades Valborg.
Jag jobbade fram till ca 4,cyklade så fort jag kunde hem och hjälpte till B med att gör fint inför kvällen.Torka av nyköpta bordet,pussla ihop 12 platser runt samma bord,dammsuga,se fin ut och sedan kom folket inrasande.

Mina släktingar var uppe för att fira min morfar som fyllde år i helgen så vi tog tillfället i akt att fira Valborg hela våran mammas släkt.Så det blev morfar+sambo,moster,morbror,kusin,skånska släktingar*2,mamma,pappa,syrran och så B och jag.

Juste en liten hund på 30 cm fanns med på ena hörnan också :)

Vi grillade och pratade,det var jättetrevligt!Efter alla gäster hade gått så somnade jag på soffan runt halv tio,jobba hela veckan med mycket att göra och två vinglas är sådär :)

Idag har jag varit med våran katt Edison till veterinären.Vi upptäckte en bula på revbenen i fredags,men väntade över helgen för att kolla upp det då han har mått så bra trots bulan.Så idag åkte vi och kollade upp det.

TACK OCH LOV var det bara broskdelen på bröstbenet som hade böjt sig uppåt och ingen cysta(som man självklart tror på en gång) och det är inget att göra åt saken.Så nu har han en puckel på bröstet istället för på ryggen ;)

Han var SÅ duktig!Gnällde ingenting,tog vaccinationssprutan utan att dra sig undan,lät läkaren kolla på honom utan problem och klättrade in i åkburen självmant.Min goseplutt!!

1 kommentar:

  1. Han är så himla fin! Min favorit :)
    Sorry Samson, men du är söt ialla fall

    SvaraRadera