torsdag 6 maj 2010

Systrar

När jag åkte till jobbet imorse slog det mig hur orättvist livet är ibland.Kalla det I-landsproblem men problem är det i alla fall.

VARFÖR är alla småsystrar snyggare än storasystrarna?? Var storasystern bara en försöksakanin för att se hur två olika familjs gener kunde bli och sedan lades allt krut på de bästa delarna av familjen på andra försöket?

Jag såg ett sådant syskonpar på bussen.Båda var jättesöta,inget elakt menat alls MEN... Lillasyster hade verkligen något speciellt i sitt uteende som gjorde henne så vacker!

Samma sak med min syster.Jag tycker väl inte att jag är ful direkt men man kan inte anklaga mig för att vara snygg.Det har jag aldrig varit.På sin höjd söt när man var fyra och hade knubbiga kinder och guldlockar som stod åt alla håll.Men snygg? Nej.

Syrran däremot...Så fort jag visar bild på henne så blir killarna helt till sig.
"Va, är det där DIN syster?Är ni helsyskon?Har hon någon pojkvän?"

Nej men tack för komplimangen att det ska vara så svårt att tro att vi är systrar...

Just den kommentaren ovan fick jag från killarna på jobbet när jag visade en bild från hennes blogg.På inflyttningsfesten sade b´s killkompis att hon är ju skitsnygg.

Det är inte så att jag inte unnar henne det men...Jag då? Finns det inget i mitt utseende som är trevligt att titta på?

Som sagt,I-landsproblem men ändå ett problem...

Här är hon förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar