måndag 18 oktober 2010

Trädgården

Våran trädgård skulle behöva en vinterrensning och egentligen en vårförberedelse redan nu.Jag tvivlar på att jag kommer kunna stå nerböjd över rabatterna i mars med en gravidkula utan dess like :D

Men det är ju så kallt ute nu redan så man har absolut ingen lust att vara ute och "påta" i trädgården.Jag har två rötter som skulle behöva grävas upp men nu börjar ju tjälen sätta sig så de får man ge upp tills i vår.

Vårat plommonträd skulle beskäras nu men stå där ute,sträcka upp armarna så luft kommer in under jackan?? Burr!!

Det som är egentligen enjlast är att klippa ner allt i den andra rabatten.Sedan är den klar för vintern :)

Våra rosenbuskar har fått jättelånga skott som jag vill klippa bort men skadas buskan om jag gör det nu istället för i vår?

Jag får sätta på mig overall och gå ut och fixa helt enkelt.Men det blir ju mörkt så snabbt nu på kvällarna så man hinner inte så mycket :(

En grej ska jag göra innan vintern och det är att sätta ljung i mina blomsterlådor vid fönstrena :) Och iår får det bli en julkrans som sätts på ytterdörren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar