söndag 18 april 2010

Söndagen...

Spenderades som en riktig villaägare.

Det första som gjorde var att när killen duschade och åt frukost var jag ute och rensade den sista rabatten.Så nu är allt grönt borta och även lavendeln på ena rabatten.På den andra så får lavendeln stå kvar tills svärmor kommer och hämtar dem.
Det är rätt skönt att ha en trädgård då man har en ursäkt att vara ute i det fina vädret :)

Efter det åkte vi till Bromma Zoo för att köpa saker till akvariet.Japp,jag köpte ett i lördags.Så nu köptes det växter och stenar.Dock hade de slut på det svarta gruset så det får jag åka och köpa nästa helg.Det är nästan bättre för då har akvariet stått i en vecka,kanske perfekt att börja förbereda vattnet tills fiskarna kommer.Så nu är det ett vattenfyllt och halvt inrett akvarium som står :)
Katterna tittade på när jag fyllde akvariet och drack ur behållaren men mer än så har det inte blivit.

Till sist åkte vi till Bauhaus där hela Sverige fanns....Söndag och fint väder är inte bra om man är folkskygg. Rekognoserade lite utemöbler och köpte ett träd till trädgården!Äntligen fick jag min ormhassel som jag har planerat för.

Självklart ville jag hem och plantera den på en gång och började gräva upp busken där trädet skulle stå.Big mistake! Den där busken har antagligen stått där sedan 70-talet för rötterna var inte av denna värld!De spred ut sig 30 cm åt varje håll och långt ner i marken, ända till leran i marken.Och ändå fick vi inte bort alla rötter.

Frågan är om man måste köpa en "filt" för att de gamla rötterna inte ska stöta ut det nya trädet eller om det funkar att bara sätta i det nya trädet?

Imorgon blir det omplantering av våra blomlådor,köpte massa penseér som ska planteras så det blir lite vårfint.

Efter den här dagen förtjänar jag en skål glass.

1 kommentar:

  1. Men Elin var har du tagit vägen??? Fattar om du är ute i det fina vädret idag i och för sig... Hoppas allt är bra med dig! kram /Caroline

    SvaraRadera